3 Mayıs 2014 Cumartesi

Pazı Dolması

Cumartesi de bitti, kaldı bir pazar. Babamız  perşembeden beri evde olunca, zaman hemencecik geçiverdi. Güzel havanın keyfini sürdük; bir gün Suadiye sahilde oturduk arkadaşlarla, bir gün Özgürlük Parkı'na gittik saatlerce oturduk çimenlerde...Bolyanak da çok mutluydu tabi sürekli babasıyla birlikte olmaktan. Hiç beni aramıyor böyle zamanlarda, kıskanmıyor değilim :(  Ben onun için oturayım pazı dolması sarayım, o sabah kalkınca suratıma "Baba" desin, pes yani!!!
Neyse, gelelim hanfendinin hapur hupur yediği dolmalarımıza. Sen babanı tercih etsen de ben yine sana dolma yaparım Bolyanağım benim:)


Etli Pazı Dolması 

Malzemeler 
  • 1 kg pazı
  • Yarım kg kıyma
  • 2 soğan
  • 1 su bardağı ince bulgur 
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı paprika/biber salçası
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ ( Ben yağsız kıyma aldığım için harcın içine biraz yağ ekledim) 
  • İstenirse1 çay kaşığı sumak
  • Tuz, karabiber
  1. Pazı yapraklarının saplarını keserek iyice yıkıyoruz.
  2. Yaprakların arasından bir kaç büyük yaprak ayırıyoruz. Bu yaprakları daha sonra dolmaların üzerini kapatmak için kullanacağız. Diğer yaprakları geniş bir kaba koyup üzerine kaynar su ekliyoruz.1-2 kez alt üst ettikten sonra suyu süzüp ve yumuşayan yaprakları süzgece alıyoruz. 
  3. Kıyma, rendelenmiş soğan, bulgur, zeytinyağ,salçalar ve baharatları iyice karıştırıyoruz.
  4. Yaprakların parlak kısımları altta kalacak şekilde dolmaları sararak geniş bir tencereye yerleştiriyor ve üzerine biraz sıcak su ekliyoruz (Çok fazla su koymaya gerek yok).
  5. Pişerken kurumalarını önlemek için daha önce ayrılan yapraklarla dolmaların üzerini kapatıyoruz.
  6. Tencerenin kapağını kapatmadan yemeğin üzerine 1 tabak koyuyor ve böylece dolmaların pişerken oynamalarını önlüyoruz.
  7. Su kaynayana kadar harlı, daha sonra kısık ateşte, yaklaşık yarım saat pişiriyoruz.
Afiyet olsun, 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder