8 Mayıs 2014 Perşembe

Bolyanak Okuyor: Adalı Çınar

Bolyanak kitaplara bakmayı, sayfalarını çevirmeyi ve beni okurken dinlemeyi çok seviyor. Ben de çocukluğumdan beri okumayı çok severim. Eskiden Beşiktaş'ta oturduğumuz yıllarda,  Kabalcı Kitabevi daha yeni açılmıştı ve ben okul dönüşlerinde mutlaka uğrar, en az bir yarım saat kitapları karıştırırdım. Şubat tatiline girerken mutlaka 4-5 kitap birden almak isterdim. Her akşam okumadan uyumazdım. Harçlığımın çoğunu kitaba yatırırdım. Annem o zamanlar takılırdı bana, "seni Kabalcı'nın oğluyla evlendiricem" diye. Tabi Kabalcı'nın bir oğlu var mıydı bilmiyorum :))
Hala okuyorum ama artık eskisi kadar çok değil. Yine de bir kitapçıya gidip yeni çıkan kitapları karıştırmak, 1-2 kitap seçmek, en sevdiğim şeylerden biri. Artık sadece kendime değil, kızıma da kitap alıyorum. Bu ne kadar güzel bir his anlatamam. Umarım o da annesi gibi bir kitapsever olur.


En son kitap alışverişimizde, sevgili kuzenim Müge Acar'ın yazdığı "Adalı Çınar" kitabını aldım Nehir'e. Henüz ona pek hitap eden bir kitap olmasa da yine de beni okurken dinledi, resimlerine baktı, "aaç (ağaç)" deyip durdu. Çok akıcı bir dille yazılmış, günümüz olaylarını da konu alan, çizimleriyle dikkat çeken bir kitap "Adalı Çınar". Gezi olaylarına dem vurmuş olması beni ayrı etkiledi. Çocuklara yaşananların asıl nedenini anlatmak için bire bir. Müge ablama yüreğine, kalemine sağlık diyor, yeni kitaplarını dört gözle bekliyorum :) 

Sevgiler, 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder