18 Nisan 2014 Cuma

Ispanaklı Somon Fileto

Balık mevsimi sona erdi. Nehir'e bu kış yeteri kadar balık yediremedim diye dertleniyorum. Somon, yediği nadir balıklardan biri. Ama öyle her somonu da yemiyor. Bazen IKEA'ya sırf Nehir'e somon yedirmek için gidiyoruz. En son gittiğimde marketinde dondurulmuş somon fileto satıldığını gördüm ve hemen aldım. Balık kokusuna dayanamadığım için pişirme alternatifi ararken, düdüklü tenceremin kitapçığında somon balıklı bir tarif gördüm ve bazı değişikliklerle uyguladım. Sonuç tam da Bolyanağın sevdiği gibi oldu :) 



Ispanaklı Somon Fileto 

Malzemeler
  • 2 parça dondurulmuş somon fileto
  • Yarım kg ıspanak 
  • 1 adet havuç
  • 1 adet soğan 
  • 1 adet kırmızı biber (paprika) 
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 bardak su 
  • Biraz tuz 
  1. Düdüklü tencereye yağımızı koyup, doğranmış soğan, havuç ve biberi ekleyip 1-2 dk karıştıyoruz.
  2. Ispanağı ekleyip bir iki kez karıştırdıktan sonra somon balıklarını fileto olarak ilave ediyoruz. 
  3. 1 bardak suyunu da ekledikten sonra düdüklü tencerenin kapağını kapatıp, pimi çıkana kadar yüksek ateşte bırakıyoruz.
  4. Buhar çıkmaya başladıktan sonra ocağın altını kısıp 7 dakika daha pişiriyoruz.
Not: Benim düdüklü tencerem Tefal Clipso. Başka markalarda süre farklılık gösterebilir. 

Afiyet olsun, 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder