7 Ocak 2014 Salı

Bolyanağın ilk sütlacı



Nehir'e 1 yaşına gelene kadar şekerli bir yiyecek yedirmedik, ilk tatlısını yaş gününde yedi.
Bugün de ona ilk sütlacını hazırladım, tabi yine çok şeker katmamaya çalışarak. 

Sütlacımın tarifi Sahrap Soysal'ın "Anne Ben Acıktım" kitabından. Sadece malzemelerin ölçüsünü biraz değiştirdim. 

Malzemeler: 

1 litre süt ( Ben 750 ml kullandım)
1 kahve fincanı pirinç 
2,5 su bardağı şeker ( Bu ölçüde bir yanlışlık olduğunu düşünüyorum, 1,5 kahve fincanı şeker kullandım ve oldukça tatlı bir sütlaç oldu)
4 kahve fincanı su 
İstenirse 1 yemek kaşığı pirinç unu 

Pirincimizi yıkayıp süzdükten sonra 4 kahve fincanı su ile birlikte yaklaşık 15-20 dk. yumuşayana kadar haşlıyoruz.
Daha sonra sütünü ilave edip ara sıra karıştırarak 10-15 dk daha pişiriyoruz. 
Pirinç ununu 1 kahve fincanı su ile ezip üzerine kaynamakta olan sütlaçtan 1 kepçe ilave ediyoruz ve bu karışımı tenceremize yavaş yavaş ilave ediyoruz böylece pirinç ununda bir topaklanma olmuyor. 
Şekeri de ilave ettikten sonra ara sıra karıştırarak 10 dk daha pişiriyoruz. 
Sıcakken kaselere koyup tezgahta yaklaşık 1-2 saat soğuttuktan sonra biraz daha soğuması için buzdolabına kaldırıyoruz.  Ve işte sütlacımız servise hazır :) 




İlk defa sütlaç yapmama rağmen kıvamı gerçekten çok güzel oldu, kendimi anneannemin sütlacını yiyormuş gibi hissettim. Nehir'im de afiyetle yedi bitirdi, göbişini şişirdi :) 


Sevgiyle, 

1 yorum: