27 Ocak 2015 Salı

Günler Geçerken

Yılın ilk ayı bitti bile...Nehir artık 25 aylık,  arada kelimeleri farklı söylese de güzel güzel cümleler kuruyor, sürekli bıdıbıdıbıdı konuşuyor, günde en az 100 kere anne diyor!; ezberlediği şarkıları üst üste sürekli söylüyor, "Bir gün bir gün bir çocuk" ve "Arkadaşım Eşek" popüler şarkılarımız; yanında oturup onunla boyama yaptığın ya da başka bir şey oynadığın zaman dünyanın en uslu çocuğu oluyor; "Canım Kardeşim" çizgi filmi bu aralar favorisi, ondan başka pek bir şey seyretmiyor; ev işlerinde bana yardımcı oluyor, "Nehir bana yardım eder misin?" dediğim zaman "Tamam 1 dakika geliyorum" diye bağırıp fırlayıp geliyor; onu öpmek,sarılmak istediğim zaman hep izin vermiyor, anca kendi gönlü varsa gelip "Annecim annecim" diye boynuma sarılıyor, öpücükler konduruyor, ama mıncıklanmayı hep çok seviyor; tutturma huyundan vazgeçmiyor, illa istediği olacak, olmazsa ağlıyor, bağırıyor, başka bir şey bulup oyalayamazsak vay halimize; benim çıkardığım kıyafetleri her zaman kabul etmiyor, " bunu giymicem, çilek kızı istiyorum, bambili tshirtümü istiyorum" gibi kendi isteklerini dile getiriyor; süslü hanım, bilezikleri-kolyeleri en değerli hazinesi, onlarla oynamaya bayılıyor, evde bile bileziklerini-kolyelerini üstünden çıkarmıyor; yemeklerini sorunsuz, hatta büyük bir kısmını kendi başına yiyor( tak tak tak, nazar değmesin!); bir tek uyku konusunda bizi zorlamaya devam ediyor, akşamları geç yatıyor, sabah geç kalkıyor, öğlen uykusunu bıraktı gibi, çok yorulduğu bazı günler 1 saate yakın uyuyor, o zaman da akşam uyumak bilmiyor; boyu çok uzadı,  geçen yazdan kalma kıyafetlerine bakınca inanamıyorum, ayakları da anası gibi, koca ayak olcak herhalde.. kısacası hızla büyüyor benim bebeğim, ben de zaman zaman daralsam da, bunun her anına şahitlik ettiğim için şükrediyorum. 

Evde bu aralar neler yapıyoruz, mesela her gün bir posta mutlaka oyun hamuruyla oynuyor. Geçen gün sayıları da öğretme amaçlı internetten bulduğum elma ağacı oyun matıyla oynadık, değişik bir şeyler yapmak çok hoşuna gitti (Apple Tree Mats diye arayınca bulabilirsiniz, bunun kardan adamlı versiyonunu da indirdim, gelecek hafta da onu çıkarmayı düşünüyorum).






Yarım saate yakın oynadıktan sonra sıkıldı, bu sefer de kürdanları toplara batırarak hamur oyununu biraz daha uzattık. 



Dediğim gibi, ev işlerinde beni izlemeyi, yardım etmeyi seviyor. Mutfakta yemek yaparken, hemen sandalyesini kapıp geliyor" sana bakıcam" diye.  Yumurta çırpar, salataları yıkar, bulaşık makinasını boşaltmaya, çamaşırları asmaya yardım eder, kızımız çok becerikli azizim :)) 




Hava güzel olunca da hooop dışarı, bazen sadece yürüyüşe, markete, bazen de parklara bahçelere...


Nenenin evinde pijama partimiz var bir de, Naz okula başlamadan bir parti daha düzenliyoruz, pijamasını kapan gelebilir :) 



Sevgiler, 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder