21 Kasım 2014 Cuma

Bolyanak Okuyor : "CEMİLE her şeyi kendi yapmak istiyor"



  Aslında Bolyanak her şeyi kendi yapmak istiyor diye bir kitap da ben mi yazsam acaba :) Her şeyi kendim, kendim, kendim yapıcam diye tutturduğu bu günlerde bu kitap bize cuk oturuyor. 
Sabah, öğle, akşam Cemile okuyoruz evde.  Elimizde bu seriden 5 kitap var, ilk aldığımız yaz başında "Cemile yüzmeyi öğreniyor"kitabıydı, bizimki onu pek sevmişti. Demin aramama rağmen bulamadım, herhalde evde bir yerlere soktu küçük hanım. Şimdi de sürekli bu kitapları okuyoruz, artık satır satır ezberledim ! 

Kaknüs Çocuk'tan çıkan Cemile serisini, Aline de Petingy yazmış, Nancy Delvaux  resimlendirmiş ve Seda Darcan Çiftçi de Türkçe'ye uyarlamış. Toplam kaç kitap olduğunu bulamadım, sanırım 38 civarı. Özellikle resimleri çok başarılı buluyorum, Cemile o kadar şeker ki :)  3-7 yaş arası çocukların günlük yaşamlarından seçilen hikayeler ile sade, canlı, dinamik ve orjinal çizimler bir araya gelmiş ve ufaklıkların dikkatlerini uzun süre odaklayabilecekleri neşeli kitaplar ortaya çıkmış. Genellikle hoşgörü,arkadaşlık, karşılıklı saygı gibi değerleri ve yaşamın içinden çıkarılacak ilk dersleri vurguluyor. 

Şu an en çok okuduğumuz "Cemile her şeyi kendi yapmak istiyor" kitabında, Cemile kendini pek çok şeyi tek başına yapabilecek kadar büyümüş hissediyor, bu nedenle zaman zaman annesini kızdırıyor ( işte tam da bizim durumumuz ), dedesinin sözünü dinlemiyor, başına iş açıyor. Ama kitabın sonunda Cemile her şeyi kendi yapamayacağını, biraz daha büyümesi gerektiğini anlıyor. 


Kitaplar aslında 3+  için ama Nehir ilgiyle dinliyor, hatta biz okurken daha o satıra gelmeden bazen kendi söylüyor "tavşanlar kaçmış " gibi. 




Şimdi uyku vakti, gidelim de bir Cemile okuyalım, sonra kitabı elimden alsın, kendim kendim desin, biraz da resimlerine bakarak kendi anlatsın, sonra bitti desin versin elime kitabı, şimdi orman anlat desin ( orman, bizim için kırmızı başlıklı kız demek), iyi ki bir kere anlattım, her gün mutlaka 1 posta da orman anlatıyoruz. Masal da bitsin, sonra direne direne, anca 1 saatte uyur bizimki... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder