1 Mart 2014 Cumartesi

Sütlü Domates Çorbası

Bolyanak önceleri çorba içmeyi reddederken bir kaç aydır çorba sever oldu. Genelde etli tarhana, sebze, mercimek, tavuk çorbası yapıyoruz ama geçen gün ilk defa domates çorbası yaptım, severek içti. Ağzını açıp ben daha kaşığı uzatmadan kendisi kafasıyla yemeğe uzandığı zaman çok mutlu oluyorum,  küçük kuşum keşke hep böyle yemek yese...

Evet domatesin mevsimi değil ama önceden rendeleyip buzluğa koyduğum domateslerden yaptım bu çorbayı.  Babası da ben de domates çorbasını  zaten çok seviyoruz. Artık 3 kişi olduğumuza göre bu yaz stoğu bol tutmamız gerekiyor :)


Sütlü Domates Çorbası 




Malzemeler 
  • 7-8 adet orta boy domates
  • 1,5 su bardağı süt
  • 4 su bardağı su 
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı un 
  • Varsa kaşar peyniri
  1. Tereyağımızı eritip unu topaklanmaması için tel çırpıcıyla karıştırıp kavuruyoruz.
  2. Salçayı ekleyip biraz daha kavuruyoruz.
  3. Domatesleri ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.
  4. Sütü ve suyu da ekledikten sonra biraz karıştırarak kaynamaya bırakıyoruz. 
  5. Kaynayınca az miktarda tuz ekleyip 5-10 dk.daha pişiriyoruz.
  6. Kaşar peyniri rendesi ve biraz nane ekleyip afiyetle içiyoruz :)

Sevgiler, 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder