8 Şubat 2014 Cumartesi

Krem Şantili Limonlu Kek

Geçen hafta 20 yıllık dostlar geldi kahvaltıya. İlk olarak onlar için yaptım bu keki, sonra kalanını da neneye götürdüm giderken. Baktım herkes çok beğendi bu yumuşacık pof pof keki, bir kez daha yaptım dün gelen misafirlerime. Onlardan da tam not alınca tarifimi paylaşayım dedim :)



Krem Şantili Limonlu Kek

Malzemeler:
  • 1 paket krem şanti
  • 1 bardak süt
  • 3 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı un
  • 12 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 limon
  • 1 çay kaşığı ( Yaklaşık yarım şişe)Dr.Oetker limon esansı 
  • 1 paket kabartma tozu
Krem şantiyi 1 bardak soğuk sütle tarifine göre hazırlıyoruz.
Bir başka kapta yumurtaları toz şekerle iyice çırpıyoruz.
Yağı ekleyip biraz daha çırpıyoruz.
Limon kabuğunu rendesini, suyunu ve limon esansını karışıma ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
Krem şantinin üzerine unu ve kabartma tozunu koyup kaşıkla karıştırıyor ve yumurtalı karışıma ilave ediyoruz.
Biraz daha karıştırdıktan sonra yağlanmış kalıbımıza döküp önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık 40 dakika pişiriyoruz.
Kek çok yumuşak olduğu için kalıptan çıkarmadan önce iyice soğumasını beklemek gerekiyor yoksa dağılabilir.
Üzerine pudra şekeri döküp servis edebiliriz, afiyet olsun :)

(Not: Ben süsleme için limon şeklindeki marzipanlardan kullandım, bütün kekin üzerinde daha gösterişli duruyor.)

Sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder