30 Ekim 2014 Perşembe

Kuru Meyveli Kek

Nehir kuru kayısı, üzüm, incir gibi kuru meyveleri yemeyi çok seviyor. Özellikle kuru üzüm, bıraksak 1 paketi yer, bana mısın demez ( Yaş üzüm için de aynısı geçerli) ! Geçen gün markette gezinirken Otamon marka "Hünerli Meyveler" kuru meyve karışımını gördüm. Kuru üzüm, kesme kuru incir, kesme kuru kayısı, kiraz ve portakal kabuğu şekerlemesinden oluşan bir paketti. 


Ne zamandır da meyveli bir kek yapmayı istiyordum ama meyveleri tek tek kesmeye üşeniyordum:)) Hemen aldım, paketin üzerindeki tarifle kekimi yaptım ve ortaya bu güzel kek çıktı: 


Kuru Meyveli Kek 


  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kuru meyve karışımı ( 1 su bardağından biraz daha fazla) 
  • Meyveleri karıştırmak için 1 kaşık un 
  • 3 bardak un 
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu 
  1. Oda ısısındaki yumurtaları şekerle birlikte iyice çırpıyoruz. 
  2. Süt, sıvıyağ ve vanilini de ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. 
  3. Unu ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ilave ediyor, çok az karıştırıyoruz.
  4. Kuru meyveleri 1 çorba kaşığı una bulayarak karışıma ekliyoruz. 
  5. Yağlanmış kek kalıbımıza karışımı döküyor ve önceden 180 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 40-45 dakika pişiriyoruz.

Bolyanağım için tabağa koydum, daha resmini çekemeden kenarından koparıverdi, üstüne de "nam nam namm" çekti :) 

Afiyet olsun, 

2 yorum:

  1. ellerinize sağlık,
    kek kalıbı da güzelmiş

    YanıtlaSil
  2. Kalıbım Tantitoni, senelerdir severek kullanıyorum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil