16 Eylül 2014 Salı

Hayat çok pahalı dostum !

Gerçekten çok pahalı. Ve en çok eğitim alanında pahalı sanırım. Bu aralar duyduğum özel okul ücretleri beni bir fena çarptı. Nehir'in okula başlayacağı zamanları düşündükçe yüreğim sıkışıyor valla. Memleketin hali belli, devlet okullarının bir kısmı İmam Hatip oldu bile ve bu okulların sayıları giderek artacak :( Çocuğumu yakınımdaki bir okula nasıl gönül rahatlığıyla verebileceğim ? Ailem beni yuvadan itibaren üniversiteye kadar hep özel okullarda okuttu ama şimdi duruma bakınca bunun bizim için neredeyse imkansız olduğunu görüyorum. Hadi anaokuluna verdik diyelim bir şekilde, sonra 8 yılı nasıl vericeksin. 

Eskiden daha mı kolaydı özel okulda okutmak? Sonuçta benim annemin babamın durumu da belliydi. Her zaman orta halli diyebileceğim bir hayat yaşadık. Belki şimdi de bu şekilde yaşamaya devam ediyoruz ama kızımı özel bir okulda okutabileceğimi düşünmüyorum. Okul ücretleri bir yana, servis parası, yemek parası vs. derken küçük bir servet ödeniyor maalesef. 

Geçen yazımda da bahsettiğim gibi, bu aralar bir oyun grubu arayışı içerisindeyim ama onların ücretleri bile ateş pahası! Nehir ay sonunda tam 21 aylık olacak. Oyun grupları için de biraz sınırda kalan bir yaş. Yaptığım araştırmalar sonucu bize en uygun gibi görüneni Gymboree'nin Play&Learn dersleri oldu, onun da bir grubu zaten 22 aylıktan başlıyor. Tabi ücreti çok fazla ama içerik olarak incelediğim diğer gruplardan daha çok hoşuma gitti. Zaten yeğenim Naz da bu derslere annesiyle beraber katılmış ve çok eğlenmişti. Çok güzel şarkılar söylüyor, dans ediyor, sürekli, onun tabiriyle okula gitmek için can atıyordu. Bazı oyun gruplarında fiziksel aktiviteler oldukça az, bazılarında ise daha çok fiziksel aktivite ağırlıklı. Gymboree'de ise hem internetten okuduklarım, hem kuzenimden duyduklarım, hem de gidip görüşünce aldığım bilgilere göre zihinsel, sosyal ve fiziksel aktiviteler uygun bir şekilde her grupta çocuklara yaptırılıyor. 

Bakalım, olmazsa 1-2 ay kadar daha bekleyip kararımızı vereceğiz. Sanırım o zamana kadar da bizim bıdık parklar, bahçeler, kapalı oyun alanları ve benim yaptırdığım aktivitelerle yetinecek. 



Sevgiler, 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder