10 Temmuz 2014 Perşembe

Soğuk Ayran Çorbası

Sıcak çok sıcak, dışarı çıkmadan akşama kadar evde oturmak çok sıkıcı oluyor ama bu havada başka bir alternatifimiz yok. Akşamüstü hava biraz serinleyince dışarı atıyoruz kendimizi. Dün Suadiye sahiline indik, millet denize giriyordu, çok özendim ama buralardan denize girme işi pek bana göre değil, ben isterim Bodrum Bodrum Bodrum :) Ama çıkardık Nehirin ayakkabılarını, en azından ayaklarını suya değdirdik, hoşuna gitti onun da.. 

Nerden nereye geldim, ben bu sıcak günlerde içimi rahat, serinletici, besleyici, yapımı çok kolay, pek çok kişinin bildiği, yine de arşivimde dursun dediğim bir çorba tarifi verecektim değil mi? Evet, gelelim tarifimize: 


Soğuk Ayran Çorbası 


  • 1 büyük kase haşlanmış nohut
  • 1 büyük kase haşlanmış fasulye
  • 1 büyük kase haşlanmış buğday
  • 750 gr yoğurt 
  • Çorba kıvamını sağlayacak kadar soğuk su 
  • Tuz, nane, kırmızı biber 
  • Biraz zeytinyağı 


  1. Yoğurdumuzun üzerine soğuk su ekleyerek çırpıyoruz. Aslında burada ölçü tamamen size kalmış. Çorbanızı sevdiğiniz yoğunlukta yoğurt/su miktarını arttırıp azaltabilirsiniz. 
  2. Haşlanmış malzemeleri, baharatları ve biraz zeytinyağını da ekleyip karıştırıyoruz. 
  3. Soğuk su ve soğuk yoğurttan yaptığımız çorbamız içime hazır, afiyet olsun :) 
Not: Nohut, fasulye, buğday gibi yiyecekleri önceden haşlayıp dipfrize porsiyonluk olarak koyarak 5 dakika da çorba hazırlayabilirsiniz. Ayrıca soğuk sevmezseniz, bu çorbayı sıcak olarak da tüketebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder