16 Ekim 2015 Cuma

Erikli Kek


Mürdüm eriklerini çok seven kızıma hadi gel beraber erikli bir kek yapalım dedim, o da an be an yapılışına yardım etti ve o minik ellerin değişiyle ortaya bu güzel, yumuşacık kek çıktı :) 



ERİKLİ KEK 

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı + 1 çorba kaşığı toz şeker 
  • 1 çay bardağı sıvıyağ 
  • 2 yemek kaşığı Teremyağ Gurme Kaymaklı 
  • 1 su bardağı süt 
  • 2 su bardağı un 
  • 1 paket şekerli vanilin
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 7-8 adet mürdüm eriği 
  1. Oda ısısındaki yumurtalarla şekeri iyice çırpıyoruz. 
  2. Sütü ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz. 
  3. Oda ısısındaki margarin ve sıvıyağı da ekleyip çırpıyoruz. 
  4. Toz malzemeleri eledikten sonra karışıma ilave ediyor ve mikserle çırpmadan, kaşıkla biraz karıştırıyoruz. 
  5. Hafif yağlanmış kek kalıbına harcı boşaltıyoruz. 
  6. Mürdüm eriklerini ince ince kesip 1 çorba kaşığı toz şekerle karıştırıyoruz. 
  7. Harcın üstüne erik dilimlerini gelişigüzel yerleştiriyoruz. 
  8. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40-45 dakika kadar pişiriyoruz. 
Afiyet olsun :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder